De 7 lessen die ik leerde uit mijn podcasts

Blogpagina

Een podcast aanzetten in de auto, tijdens het sporten of tijdens een ontspannen wandeling. Voor veel dagelijkse bezigheden is er een goed moment om een podcast op te zetten. De populariteit van podcasts in Nederlands stijgt flink en we kunnen hier dus écht niet meer omheen.

 
2019 is de doorbraak van de podcast. Ik denk dat dit deels te maken heeft met de wereldwijde pandemie. Het aantal podcast luisteraars in Nederland is flink gegroeid. Eind 2019 waren er meer dan vijf miljoen (!) actieve podcast luisteraars.
 
Dit was voor mij een reden om mijn “The Tailored Man in Blue, it is you” podcast te beginnen. Middels mijn nieuwe brandstory ontwikkelde ik een format en nam ik, na een goede voorbereiding, op 6 november 2019 mijn eerste Podcast op met Marina de Haan.
Een waanzinnige ervaring met waardevolle lessen die ondertussen al meer dan 100 keer beluisterd is.
 
Ik weet zeker dat (een deel van) mijn doelgroep hiertussen zit. Het opnemen van een podcast versterkt je personal brand en verrijkt je kennis en netwerk.
 
Mijn gasten waren achtereenvolgens Marina de Haan, Aramik Garabidian, Wilco van Schaik, Jisk Nijdam, Kevin Brouwer, Willem Jan Ausma en Arturo Massaro en volgende week schuift Jort Verhage aan.
 
Graag deel ik de 7 lessen met je die ik van mijn inspirerende gasten kreeg:
 
1. Leef in het nu, deel je kennis en maak plezier.
 
Met jouw ervaring, jouw verhaal en jouw levenslessen kan je veel mensen helpen uit hun angst te komen, zodat ze een volgende stap kunnen maken in hun leven.
 

“Live Life to the Fullest” – Marina de Haan

2. Geef, geef en geef en geef.
 
If you wanna get something, give something. Als je echt succesvol wilt worden, zorg er dan voor dat je zoveel als mogelijk mensen succesvol maakt. Je zult er zelf ook succesvol door worden. Geluk is wat je geeft.
 

“Alles begint met een gevers attitude” – Aramik Garabidian

3. Je kunt de persoon worden die je wilt worden.
 
Als je met een positieve inslag en een helder plan met jezelf aan de slag gaat, zal je groeien en beter worden. Geef jezelf de aandacht die je verdient, geef aandacht aan anderen, ontwikkel je en wees betrokken. Herken je eigen talent en volg je passie en ontwikkel je naast wat je doet om die betere persoon te worden. Sta open voor nieuwe kansen, blijf dicht bij je passie en zie het geluk om je heen.
 

“No guts, no Glory” – Wilco van Schaik

 
4. Wees charmant en kleed je goed.
 
Wanneer je de juiste aandacht aan je kleding en uitstraling besteedt en je charmes op de juiste manier inzet, zal je sneller de aandacht krijgen en de juiste mensen aantrekken. Bovendien zorgt het ervoor dat mensen je sneller vertrouwen, je serieuzer nemen, je zien als expert, zodat je groeit in de gunfactor.
 

“Trek een mooi pak aan, dat helpt je altijd” – Jisk Nijdam

5. Doe wat je leuk vindt.
 
Als je doet wat je leuk vindt, gaan de dingen in je leven als vanzelf. Ik herken dit als geen ander. Jarenlang voelde ik me een gevangene in mijn eigen bedrijf en leven. De keuzes die ik had gemaakt zorgen niet voor de juiste energie. Voor mij een reden om constant aan mezelf te werken en te gaan doen wat ik leuk vind en hier beter in worden.
 

“Als het leven geen generale repetitie is, zorg er dan voor dat je doet wat je leuk vindt” – Kevin Brouwer

 
6. Luister goed wat anderen te zeggen hebben en oordeel niet.
 
Hou van mensen en luister naar mensen. Als je een goed gesprek met iemand wilt hebben, moet je vragen stellen. Op deze manier ontstaat er een mooie wisselwerking. Zorg ook dat er naar jou wordt geluisterd. Uiteindelijk gaat het om “met elkaar praten” in plaats van “over elkaar praten”. Dit brengt ons veel verder.
 

“Oordeel niet” – Willem Jan Ausma

 
7. We zijn hier allemaal met een bepaalde reden.
 
Wanneer je erachter komt wat deze reden is, wat je purpose is, kun je je droomleven creëren. Door de transformatie met jezelf aan te gaan en je ego los te laten, is er zo veel mogelijk in je leven. Ego betekent niets ander dan: “Het gaat over mij”, maar we zijn met iedereen verbonden in de wereld. Leer om mensen te lezen.
 
Je ego is gericht op korte termijn denken. Je ego is gericht op, “ik ben het niet waard”. Zoek de verbinding met jezelf en sta in je (oer)kracht. Je zult zien dat je boodschap gehoord zal worden als je vanuit je hart durft te spreken.
Leer op te schrijven: ”Waar word ik nou gelukkig van, wat geeft mij het meeste energie en wat zou ik in de toekomst nog veel willen doen”. Durf je los te laten, waaraan je zo gehecht bent! Durf aan het zijden draadje te hangen alsof je bijna doodgaat. Daar zit jouw transformatie in.
 
Durf je een bewuste keuze te maken elke keer, een conscious decision, die je verder helpt?
 

“The Best ship in the storm is Leadership” – Arturo Massaro

Podcast

Graag deel ik nog een aantal krachtige voordelen die een podcast jou kunnen opleveren:
 
De kracht van delen
 
Jij bent met jouw merk een expert in een specifieke branche. Met een podcast kun je deze rol extra claimen. Door te laten zien dat jij de kennis in huis hebt creëer je vertrouwen bij jouw publiek. Door je stem, enthousiasme, passie en expertise te delen leg je de volledige focus op je verhaal. Mensen horen je niet alleen, ze luisteren écht naar wat je te zeggen hebt.
 
De kracht van het delen zit niet alleen in het zenden van jouw boodschap. Met het uitnodigen van andere experts die in dezelfde niche zitten als jij stijgt de autoriteit van jouw podcast en je merk.
 
Verhoog je engagement
 
Door het delen van een eigen verhaal krijgen de luisteraars een betere connectie met je. Jouw stem is een verbindingsfactor, ze leren de persoon achter het merk kennen. Een verhaal dat iemand vertelt, komt uiteindelijk ook beter binnen dan het lezen van een bijvoorbeeld een blog. Het is persoonlijker en daarnaast zal de ontvanger het eerder verbinden aan jouw merk. Met een podcast bouw je aan een sterke band met jouw doelgroep.
Brand image
 
We kunnen het niet vaak genoeg hebben over het belang van de kernwaarden van jouw bedrijf. Mijn kernwaarden zijn: Verbind, Leer, Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en word TAILOR over je eigen leven. Mijn podcast ligt in 1 lijn met deze kernwaarden. Door de persoonlijke manier van communicatie krijgt mijn publiek een beter beeld van de kernwaarden van “The Tailored Man in Blue, it is you”.
 
Verkoop
 
Het verkopen van mijn product/dienst is natuurlijk niet het primaire doel van mijn podcast. Het is geen commercial! Echter mede dankzij mijn podcast, kan ik de ‘verkoop’ van mijn product of dienst wel verhogen. Mijn luisteraars luisteren mijn podcast om geïnformeerd te worden, om iets te leren of om een probleem te verhelpen. Als ik op een goede manier mijn luisteraars weet te boeien en te raken met mijn verhaal, verhoog ik de kans dat ik van een fan een lead maak.
 
Wil je leren hoe je een podcast begint? Ik raad je aan om Mirjam Hegger te volgen. Zij helpt ondernemers een eigen succesvolle podcast te ontwikkelen.
 
Ik wens je veel plezier met het luisteren naar mijn podcast en natuurlijk die van vele andere inspirerende ondernemers.
 
Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk 🙂 “Maak maatwerk van je leven” en wordt TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.
 
Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en vind Vrijheid in je leven!
Een stijlvolle groet,
Blog foto
Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld.
 
Vandaag de dag werkt Edgar met CEO’s, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven”
 
“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!
 
Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.
 
Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?
Over de schrijver
Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld. Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven" “The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou! Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig. Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?
Reactie plaatsen