26 oktober 2021 

Over Liefde Gesproken - Maak maatwerk van je liefdesrelatie.

Maak maatwerk van je liefdesrelatie


Verwacht jij meer van jouw relatie dan een gezellige routine? Wil je voorkomen dat je moet gaan “werken” aan je relatie? Wil jij liefdestips waarmee je met minimale inspanning het maximale uit jouw relatie haalt? 


Je vraagt je misschien af: “Edgar jij bent toch maatkleding specialist? Waarom schrijf jij blogs over liefde, aandacht, burnout, dansen, bewustzijn, transitie en spiritualiteit”?

Ik kan daar heel kort en duidelijk over zijn. 


In een pak zitten een hart en een ziel en als Experience Tailor weet ik ondertussen dat het niet alleen gaat om het pak, maar met name om de man of vrouw in het pak. Op de achtergrond werk ik samen met anderen aan een holistisch model, het TAILORING model, waarbij ik ‘leiders’ ga helpen om maatwerk van hun leven te maken en de TAILOR te worden over hun bestaan en bewustzijn, zodat ze vrijheid vinden in zichzelf en dit durven te delen met de wereld.


De liefde is één van ‘s werelds meest besproken onderwerpen. Er wordt veel over geschreven, er wordt veel over gezongen en het wordt door de mensen veel bedreven.

De liefde heeft veel mooie kanten, maar kan zeker ook ingewikkeld zijn.


Afgelopen vrijdag was Ivonne Schouten-Hoek mijn gast in”The Tailored Man in Blue, it is you” podcast. Ivonne heeft al 31 jaar een goede relatie met haar man Robert. Als voormalig echtscheidingsadvocaat analyseerde ze de meest voorkomende relatievalkuilen en vond simpele manieren om die te voorkomen en omzeilen. 


Tips die zo gemakkelijk zijn dat het voelt alsof je relatie vanzelf gaat. Minimale inspanning, maximaal resultaat. Zodat het niet alleen nu lekker loopt, maar over een paar jaar ook nog.


Hoe maak je nou maatwerk van je liefdesrelatie?


Mensen weten de schone schijn vaak lang op te houden, zegt Ivonne, maar als je een inkijkje krijgt in hun gevoelsleven, zie je soms veel onzekerheid en verdriet. Mensen voelen zich niet gewaardeerd, niet begrepen, niet geliefd. Ze proberen het met hun partner te bespreken maar de boodschap lijkt vaak niet aan te komen. Ze doen hun best maar doen meestal meer van hetzelfde. Ze hebben nog nooit gehoord van de vijf talen van de liefde, en weten dus niet dat voor sommige mensen vragen als: “Hoe gaat het met je?” of “wil je een kopje thee?”, veel meer waarde hebben als teken van liefde dan een duur cadeau. 


De basisingrediënten van een goede liefdesrelatie zijn Communicatie, Intimiteit en Sexualiteit. We weten het allemaal, maar we doen het te weinig.

Blogfoto



Communicatie: 


Iedereen heeft een eigen stijl van communiceren. Dat kan lastig zijn, bijvoorbeeld als bij de ene partner het gevoel overheerst en bij de ander de ratio. De basis van goede communicatie in een relatie is dat je jezelf en de ander accepteert en respecteert. En ook al kennen mensen elkaar nog zo lang: goede communicatie in een relatie blijft altijd belangrijk. 


Intimiteit:


Wanneer intimiteit aanwezig is in een relatie, uit zich dat in een wederzijds gevoel van vertrouwen. Je bent deelgenoot van elkaars bestaan. Gedeelde intimiteit schept een sterke band. Je voelt je dicht bij verbonden met de ander en laat de ander ook dichtbij jou komen.


Intimiteit en ego gaan niet goed samen. En ons ego is misschien wel het allermeest aanwezig in onze meest intieme liefdesrelaties. Zelfs al kunnen we het goed met elkaar goed vinden en zijn we graag samen en blij met elkaar, dan nog zijn we onder de oppervlakte vaak een soort ‘vechtgenoten’.

Misschien zijn relaties er juist voor om die strijd te voeren en vechten we vechten juist omdat we zo verlangen naar intimiteit.


Een intieme liefdesrelatie is een leerschool, omdat je blijft verlangen naar egoloze momenten met elkaar. En daarvoor moet je de diepte in. Je eigen duistere kanten onder ogen zien, je twijfels, je angsten, je nare kanten, kortom, je schaduw vinden en aan het licht brengen.


Seksualiteit:


Seksualiteit is de handeling die gericht is op intiem lichamelijk contact welke gepaard gaan met gevoelens van opwinding, lust en passie.... Als partners verschillende seksuele behoeften hebben, kan dat problemen veroorzaken in de (seksuele) relatie.


Bijna ieder mens heeft seksuele gevoelens, wensen en verlangens en geeft er op zijn of haar manier vorm aan. Het is een manier om liefde, lust, interesse en gevoelens voor elkaar te vertalen in lichamelijk contact.


Seks hebben met elkaar zal een leuk, fijn, veilig of spannende gebeurtenis moeten zijn. Het is een ultiem spel voor volwassen mensen, waarin je je 100% blootgeeft. Uitgangspunt voor een veilige, gezonde seksuele relatie is dat ieders gevoelens en grenzen worden gerespecteerd. Seksualiteit beleven met elkaar vraagt om openheid en de ander durven aan te geven wat je wel en wat je niet wilt. 


om beter je liefde aan elkaar te kunnen uiten



Positieve woorden


Een manier om liefde te uiten is het gebruik van positieve woorden. Positieve woorden zijn verbale complimenten, bemoedigingen, vriendelijke en nederige woorden. Door het uitspreken van positieve woorden, geef je een blijk van waardering. Dit hoeft niet moeilijk te zijn, iedereen kan het!


Tijd en aandacht 
Samen zijn. Tijd en aandacht voor elkaar hebben. Voor mensen met deze liefdestaal is dat waar hun hart sneller van gaat kloppen. In de praktijk blijkt het echter moeilijk om tijd voor elkaar vrij te maken. Hoe doe je dat?

Cadeaus


Cadeaus geven is leuk, maar cadeaus krijgen is misschien nog wel leuker! Veel mensen houden van cadeautjes krijgen, maar sommige mensen zijn er extra gevoelig voor. Deze mensen hebben de liefdestaal ‘Cadeaus’.
Dienstbaarheid


Eten koken, de tafel dekken en het gras maaien. Als je dit graag voor je partner doet, heb je hoogstwaarschijnlijk de liefdestaal ‘Dienstbaarheid’.Om te dienen, heb je planning, denkwerk, tijd, inspanning en energie nodig. Jij vindt dit niet erg, want dienen is jouw manier om je liefde te uiten aan je partner.

Intimiteit


Lichamelijke aanraking is een manier om liefde te uiten. Zonder lichamelijk contact ervaren mensen met deze liefdestaal weinig liefde. Als je op jonge leeftijd veel bent geknuffeld door je ouders, zal je later beter kunnen omgaan met deze liefdestaal.

In mijn podcast met Ivonne besprak ik ook welk effect en impact de liefdesrelaties van werknemers op de werkvloer hebben.
Voor bedrijven is een goede relatie van werknemers van belang omdat werknemers met relatiestress 2% hoger ziekteverzuim hebben dan werknemers zonder relatieproblemen. Ziekteverzuim kost een werkgever vaak niet alleen gemiddeld tussen de 230 tot 400 euro dag, maar uitval van een zieke werknemer heeft ook invloed op de rest van het team. Daarnaast leiden relatieproblemen tot dalende motivatie, productieverlies en een grotere kans op een burn-out. Onderzoek heeft uitgewezen dat 34% van de werknemers vindt dat een werkgever een werknemer moet helpen bij relatiestress.


Dit wetende, liggen er grote kansen om deze problemen op een eenvoudige manier op te lossen, zodat alles weer gaat stromen. Wellicht ben je geïnteresseerd geraakt in het Boost your Love Life programma van Ivonne Schouten-Hoek. Het programma bestaat uit 6 online trainingen boordevol tips.


Je leert o.a.: 

  • Hoe krijg je waardering voor wat je doet?

  • Hoe vergroot je de intimiteit en seksualiteit?

  • Wat zijn de vijf pijlers van een goede relatie?

  • Welke fases kent een relatie en welke uitdagingen horen daarbij

  • Wat zijn de 5 liefdestalen en hoe kun je die gebruiken?

  • Hoe vergroot je de aantrekkingskracht?

  • Wat zijn de verschillen tussen mannen en vrouwen en hoe gebruik je die?

  • Hoe zeg je wat je wil en hoe onderhandel je zuiver?

  • Hoe los je ruzies en problemen op?

    Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :) 
    “Maak maatwerk van je leven” en word TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.  
    Blog foto

Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld. 


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, directeuren, ondernemers en leidinggevenden in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over hun eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING concept helpt Edgar CEO's, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers o.a. hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You". Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! In een pak zitten een hart en een ziel, het gaat om jou!


Maak maatwerk van je leven en word de TAILOR over je eigen leven. 


Het TAILORING concept omvat de volgende stappen: Word de tailor over .......


1. Je Talenten en Transformatie

2. Je Attitude en Authenticiteit

3. Je Imago en Identiteit 

4. Je Persoonlijk Leiderschap

5. Je Continue Ontwikkeling

6. Je Relaties en Resultaten7. Je Invloed en Impact

8. Je Netwerk en Nieuwe klanten

9. Je Groei, Geluk en Gezondheid


Het is mijn missie om je te helpen "maatwerk van je leven” te maken, zodat je de TAILOR wordt over je eigen bestaan en bewustzijn en je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld. 


Trotse vriend





 
Over de schrijver
Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld. Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven" “The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou! Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig. Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?
Reactie plaatsen