Op Maat gemaakte Eenvoud - Simplify your Life.

Simplify your life


Mensen zijn opmerkelijk slecht in het onthouden van lange lijsten met doelen. Ik heb dit zelf ervaren toen ik na mijn Life Skills University mezelf op het goede spoor moest zien te houden. Mijn lijst met taken en doelen was lang en overweldigend en ik zag door de bomen het bos niet meer. Door toch het lef te hebben om los te laten en te veranderen en mijn bedrijf en leven simpeler te maken ontstond er duidelijkheid. Duidelijkheid komt met eenvoud.


De eindeloze lijst met keuzes die we in ons leven hebben, maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Welke kleding te dragen, wat te eten, welk werk te doen, waarheen te reizen, wat te lezen, waar te wonen, enz. De lijst met opties voor bijna alles is uitgebreid, groeit en lijkt eindeloos. Te veel keuzes kunnen ons verlammen als we niet weten hoe we moeten verduidelijken wat we zoeken.


Het is in deze tijd waarin we leven een gave om eenvoudig te leven. Hoe vertaal je je idealen en hoe streef je je doelen na die je leven zullen vervullen? 


Het antwoord is op maat gemaakte eenvoud.


Wat ideaal is voor jou, is misschien niet ideaal voor mij, maar de oplossing ligt in het begrijpen van wat je waardeert, wat in het verleden voor je heeft gewerkt, waar je geen controle over hebt en wat beschikbaar is om na te streven. Op deze manier kan iedereen van ons duidelijkheid krijgen over wat de moeite waard is om te zoeken als we het eenmaal hebben bereikt.


Heb je ooit een doel nagestreefd waarbij je bij aankomst op je gewenste bestemming teleurgesteld was over waar je zo hard voor gewerkt had? 


Ik kan je eerlijk zeggen dat ik die fout meerdere keren heb gemaakt. Achteraf realiseer ik me dat ik de op maat gemaakte eenvoud niet toepaste. Ik was vergeten nauwkeurig te onderzoeken wat in het verleden wel of niet werkte en waarom. 


Grondig onderzoek voordat je een levens veranderende beslissing neemt, zal je gemoedsrust tijdens de reis versterken en zal je helpen om uiteindelijk op een bestemming te komen die het waard is om te bereiken.


om uiteindelijk op een bestemming te komen die het waard is om te bereiken.


Wat is eenvoud op maat?


Eenvoud op maat bestaat uit vier onderdelen:


De toekomst – dat wat we willen bereiken.

Het verleden - waar we zijn geweest en hoe het is gegaan.

Binnenwereld (waarden) – de prioriteiten waar we elke dag naar leven, dat wat onze beslissingen leidt.

Buitenwereld (opties) – begrijpen wat buiten onze controle ligt, en dus begrijpen wat beschikbaar is.


Wanneer komt eenvoud op maat in ons leven om de hoek kijken?


Eenvoud op maat komt iedere keer om de hoek kijken als we een beslissing nemen die de richting of routine van ons leven zal veranderen. Denk aan carrièremogelijkheden, relaties, waar te wonen, gezondheidsgewoonten, waarheen te reizen, enz. 


Vooral als het gaat om belangrijke levensbeslissingen, zal het begrijpen hoe je de vier wegwijzers van eenvoud op maat kan gebruiken, je besluiteloosheid verminderen en je helpen om tot een definitieve beslissing te komen die goed past bij je geweten.


Hoe werkt het?


Laat me je door het proces leiden met één van mijn recente levenskeuzes als voorbeeld te nemen, waarbij ik je zal laten zien hoe ik tot mijn beslissing ben gekomen. Toen ik vorig jaar besloot mijn ondernemersreis te veranderen, keken veel mensen me vragend aan. Vragen als: leveren de podcasts je wel iets op? Waarom investeer je zoveel in jezelf? Je bent alleen maar met jezelf bezig? Voor wie doe je het allemaal? Echter, geen enkele twijfelachtige reactie wekte bij mij twijfels op. Waarom? Ik had het proces van vier stappen doorlopen. 


1. De toekomst.


Wat wil je veranderen? Wat zoek je dat je momenteel niet hebt?


- Mogelijkheden voor nieuwe toekomstige verdienmodellen.

- Beter worden dan ik nu ben.

- Nieuwe mensen leren kennen.

- Mijn boodschap delen met de wereld.

- Op het podium mijn levenslessen delen.

- Een echt verschil maken in het leven van anderen.


2. Het verleden.


Onderzoek je ervaringen uit het verleden nauwkeurig om te bepalen wat je wel en niet leuk vond, wat comfortabel en goed voelde en wat niet. Onderzoek dan verder waarom bepaalde relaties/banen/bestemmingen beter werkten dan andere? Wees hierbij eerlijk.


IK HOUD VAN:


Verbinden –  in mijn werk vind ik het heerlijk om met mensen om te gaan. Ik houd van mijn vak en geniet ervan om mannen een stijlvolle outfit aan te meten.


Vrijheid - in de afgelopen 12 jaar heb ik de vrijheid ontwikkeld om vanuit rust te kunnen ondernemen. Maatwerk speelt hier een belangrijke rol in.


Leren - als ondernemer en als mens leer ik graag van mijn fouten en leer ik graag nieuwe dingen, zodat ik nieuwe inzichten krijg. Ik investeer in mezelf wanneer dat nodig is en durf dingen anders te doen.


Inspireren - de energie die ik krijg van alles wat ik doe en leer geef ik graag door aan anderen. Ook sta ik in mijn gesprekken met mijn cliënten graag stil bij wat echt bij je past en hoe je door minder te kopen, een sterke en heldere presentatie kan ontwikkelen.


Groeien - Ik groei graag als mens. Niet qua gewicht, maar wel qua kennis en ontwikkeling. Mijn blogs en podcasts helpen me hier enorm mee. Iedere week zet ik mooie stapjes vooruit en gebeuren er mooie dingen in mijn leven.


Blauw - Blauw is de kleur van de lucht en de zee. Het wordt vaak geassocieerd met diepte en stabiliteit. Het symboliseert vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, zelfverzekerdheid, intelligentie, geloof, waarheid en de hemel. Blauw wordt beschouwd als gunstig voor de geest en het lichaam. Het vertraagt de menselijke stofwisseling en produceert een kalmerend effect. Blauw is een mannelijke kleur. 


IK HOUD NIET VAN:


Stilstand - Tot maart 2020 deed ik 12 jaar lang hetzelfde, dag in dag uit. Natuurlijk met veel plezier, echter het gevoel om dit de komende 12 jaar te herhalen, bekroop me.


Je anders voordoen dan je bent - Jaren lang droeg ik een masker. Mijn buitenkant was niet congruent met mijn binnenkant. Dit kan je heel lang volhouden, maar het voelt bevrijdend als je jezelf durft te ontwikkelen en dingen los durft te laten, zodat je niet iedere keer dat toneelstukje hoeft op te voeren.


Oppervlakkigheid - 12 jaar lang gingen mijn nieuwsbrieven over kleding. Nieuwe stoffen, nieuwe modellen, nieuwe seizoenen, aanbiedingen, etc. Het gaf me niet meer de voldoening om alleen maar met oppervlakkigheden en de buitenkant bezig te zijn.


 3. Binnenwereld – Waarden


Dit is het moment om te onderzoeken waar je wel en niet zonder kunt. 


- Een positief verschil maken in het leven van anderen.

- Laten zien wie ik echt ben.

- Bijzondere ontmoetingen met inspirerende mensen.

- Kansen om continu te groeien en te ontdekken.

- Een veilige, vriendelijke en inspirerende omgeving.

- Mijn leven vereenvoudigen.


4. Buitenwereld – Opties


Nu is het tijd om echt te worden. Natuurlijk heb ik een lijst gemaakt met alle opties om de TAILOR te worden over mijn toekomst. De realiteit is dat we eerst moeten geven om te kunnen ontvangen. 

Beoordeel de dag naar wat je zaait, in plaats van oogst, schrijft Mirjam van der Vegt in haar boek ‘De kracht van rust’. 

Alles bestaat al, en het is onze taak om alle opties te doorzoeken en de beste te vinden op basis van wat de andere drie wegwijzers hebben onthuld. 
- Ben ik bereid een wekelijkse podcast op te nemen?

- Lukt het me om iedere week een inspirerende blog te schrijven?

- Ben ik in staat een TAILORING model te ontwikkelen, waarbij ik echt een verschil kan maken in het leven van anderen?

- Ga ik een webinar ontwikkelen?

- Ga ik een boek schrijven?

- Ga ik op zoek naar samenwerkingen?


52 inspirerende gesprekken


Wat nu?


Neem een beslissing. De wegwijzers bieden een gemakkelijke manier om opzij te schuiven wat uiteindelijk niet de beste optie zal zijn, waardoor je energie zal verspillen aan het nastreven van de bekende doodlopende routes.

Met elke stap begin je nauwkeuriger te bepalen wat de beschikbare opties zijn. En aan het einde heb je een zeer beknopte lijst van opties die de moeite waard zijn om het te overwegen.


Mijn beslissing, gebaseerd op 12 jaar zoeken, verkennen, onderzoeken en mezelf in de schoenen plaatsen van iemand die een echt verschil maakt, waarde deelt en inspireert, maakte de beslissing om met mezelf aan de slag te gaan overweldigend duidelijk.


Wanneer je op dat punt komt, zal het hebben van zo'n overweldigend duidelijke beslissing je een gevoel geven van vastberadenheid en vertrouwen en zal je geduld tijdens je nieuwe reis vaak op de proef gesteld worden. Maar geloof me, het is de moeite meer dan waard. 


Wees bereid om het voorbereidende werk te doen en wees bereid om heel eerlijk tegen jezelf te zijn. Alleen dan zal je de antwoorden veel gemakkelijker vinden. Je krijgt antwoorden die je meer dankbaarheid, vreugde en energie zullen geven dan je ooit voor mogelijk had gehouden.


“Maak maatwerk van je leven” en word TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn,  zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld. 


Het heeft mijn leven simpeler gemaakt!


Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :)


Blog foto


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld. 


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, directeuren, ondernemers en leidinggevenden in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over hun eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING concept helpt Edgar CEO's, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers o.a. hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You". Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! In een pak zitten een hart en een ziel, het gaat om jou!


Maak maatwerk van je leven en word de TAILOR over je eigen leven. 


Het TAILORING concept omvat de volgende stappen: Word de tailor over .......


1. Je Talenten en Transformatie

2. Je Attitude en Authenticiteit

3. Je Imago en Identiteit 

4. Je Persoonlijk Leiderschap

5. Je Continue Ontwikkeling

6. Je Relaties en Resultaten

7. Je Invloed en Impact

8. Je Netwerk en Nieuwe klanten9. Je Groei, Geluk en Gezondheid


Het is mijn missie om je te helpen "maatwerk van je leven” te maken, zodat je de TAILOR wordt over je eigen bestaan en bewustzijn en je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld. 


Trotse vriend
 
Over de schrijver
Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld. Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven" “The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou! Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig. Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?
Reactie plaatsen