Blogfoto

Koningsdag 2021 is geweest en iedereen heeft dit op zijn eigen manier gevierd. Het was prachtig weer en samen met mijn collega bestuursleden van de “Vrienden van het Kerkplein” heb ik heerlijke tompoucen staan uitdelen aan onze vrienden van het Kerkplein. Het was een bijzonder leuke dag met mooie gesprekken en blije gezichten. Onze Koning Willem Alexander is 54 jaar geworden en samen met zijn familie en het concert van “The Streamers” in zijn achtertuin beleefde ook hij een dag om nooit te vergeten.

Ruim twee miljoen kijkers uit meer dan 90 landen logden in om te genieten van het concert vanaf de Koninklijke Stallen bij Paleis Noordeinde. Een recordaantal kijkers: ‘Recht door het geluid heen. Alle records naar de knoppen gestreamd dankzij de kijker! Wat een beleving, wat een branding’.

De Koning van een land zijn is aan enkelen, de Koning worden over je eigen leven is voor een ieder maakbaar en haalbaar. Om te overleven in deze concurrerende markt is het hebben van een personal brand net zo belangrijk als het hebben van een merk.

Door tegelijkertijd je personal brand en je bedrijf op te bouwen, kan het je helpen om je verkopen te verhogen en je naam bekend te maken als de Koning in jouw branche.

Dit kost je misschien meer tijd en moeite, maar de beloningen zullen het zeker waard zijn. In feite kleven er zoveel voordelen aan het ontwikkelen van je eigen personal brand, dat het je kan helpen om de Koning te worden over je eigen leven.

Wat is jouw bedoeling?

Voordat je begint met het opbouwen van je personal brand, moet je eerst je intentie vastleggen. Waar sta je voor?

Meestal bouwen mensen hun personal brand op omdat ze bekend willen staan ​​als de expert in hun branche. Door dit te doen, zijn ze sneller in staat een bedrijf in een bepaalde branche te laten groeien en kunnen ze ook een gevestigde Koning in hun vakgebied worden. Wanneer mensen je beginnen te volgen, voelen ze zich natuurlijk ook aangetrokken tot je bedrijf en de zakelijke ideeën die je bedenkt en deelt. Om je een beetje op weg te helpen met het bepalen van je intentie, geef ik je enkele tips die je zullen helpen:

Waar ga je je vooral op focussen als het gaat om het opbouwen van je personal brand? Waar wil je bekend om staan?
Wat wordt jouw unieke invalshoek en hoe onderscheidt je je van de concurrentie?
Waar wil je je met je personal brand op richten?
Wat is je ultieme visie bij het creëren van dit personal brand?

Deze vragen helpen je om je aandacht te beperken, zodat je op de goede weg begint.

Happy king

Wat levert het je op de lange termijn op?

Laat ik beginnen met te zeggen dat je geduld moet hebben. Rome en Parijs zijn ook niet in 1 dag gebouwd. Zo ook je authentieke personal brand niet. Beginnen met personal branding is de start van een inspirerende nieuwe reis. Als je denkt dat je de eindbestemming binnen een jaar zal bereiken, raad ik je aan om niet te beginnen. Als je geduld hebt, kan het dit voor je betekenen:

  • Een gestage stroom klanten die zijn afgestemd op je doelen, persoonlijkheid en intenties.

  • Samenwerkingen die de komende jaren blijven groeien en ontwikkelen.

  • Leiderschap kansen om je naam en je ideeën de wereld in te krijgen.

  • Meer potentieel om een ​​leider en beïnvloeder in je vakgebied te worden.

  • Focussen op een nichemarkt of op een specifieke branche in het door jou gekozen vakgebied.

  • Verhoogde geloofwaardigheid en een lang leven als bedrijf.

  • Prestige en erkenning in jouw vakgebied.

  • Een hogere waargenomen waarde.

Het opbouwen van je persoonlijke merk heeft zoveel meer voordelen, maar het belangrijkste is dat het je helpt om je ​​bedrijf naar een nieuw niveau te laten groeien en je klanten laat weten met wie ze zaken doen.

Dit maakt jouw merk toegankelijker en aantrekkelijker voor je klanten.

“Door de Koning te worden over je eigen leven, maak je van je klant een Koning”

Mensen willen weten met wie ze zaken doen, daarom is het hebben van een personal brand zo belangrijk, maar je moet er ook voor zorgen dat je het goed doet. Het laatste wat je wilt, is dat klanten zich afkeren omdat je je personal brand op de verkeerde manier hebt opgebouwd. Het gaat echt om waarheid, authenticiteit en organisatie.

Hoe kan je beginnen met het bouwen van een geweldig, krachtig en authentiek personal brand dat de aandacht zal trekken en jou opmerkelijk maakt? Graag deel ik 12 koninklijke stappen met je die jou Koning maken over je eigen leven:

Je persoonlijke presentatie

Presenteer je op een manier waarmee je je ware aard en persoonlijkheid weerspiegelt. Door je klanten een echte foto van je gezicht te laten zien, voelen ze zich prettiger en staan ​​ze meer open om zaken met je te doen.

Als het gaat om de stijl van je profielfoto, is eenvoudig en professioneel het beste, maar je wilt er ook zeker van zijn dat je profielfoto je persoonlijkheid laat zien en een waarheidsgetrouwe weergave biedt van wie je bent.

Je pitch van 30 seconden

Onderdeel van het ontwikkelen van uw personal brand is weten waar je voor staat en dit effectief naar anderen en de wereld kunnen communiceren. Een enkele zin of een pitch van 30 seconden die duidelijk kan uitleggen wat je doet en waardoor je je onderscheidt van de rest, helpt je niet alleen om effectief te netwerken, wat een sleutel is voor het opbouwen van je personal brand, maar stelt je ook in staat om pakkende en efficiënte taglines te creëren op je sociale profielen en persoonlijke webpagina.

Wat onderscheidt je van de massa

Weten waardoor je je onderscheidt van de massa, gaat hand in hand met je pitch van 30 seconden.
Ik zeg altijd: Er is een nieuwe man opgestaan, het is “The Tailored Man in Blue, en jij bent het!

Jij hebt het Talent om een verschil te maken in het leven van anderen.
Met jouw Aandacht voor je Attitude en Authenticiteit trek je mensen aan.
Jij hebt het Imago waarmee je mensen inspireert.
Jij neemt de Leiding over je eigen leven.
Je Ontwikkelt je continu.
Jij bouwt aan duurzame Resultaten en Relaties.

Verbind, Leer, Inspireer, Groei met Stijl in je pak en word de TAILOR over je eigen leven.

Ik kan je helpen om de TAILOR te worden over je eigen leven!

Definiëren waardoor je je onderscheidt van de massa, helpt je om een ​​concurrentievoordeel te behalen en helpt je om duidelijk te communiceren wat je kunt bieden dat anderen niet kunnen.

Blogfoto

Je doelgroep definiëren

Op wie ga je je richten?

Veel ondernemers en bedrijfseigenaren die hun personal brand willen creëren, vergeten hun doelgroep te definiëren. Als je de aandacht wilt trekken en impact wilt maken, moet je weten met wie je spreekt.

Als je je publiek kent, kun je met succes:

  1. zeer waardevolle inhoud ontwikkelen die specifiek is voor hun behoeften.

  2. aanbiedingen maken die waarde en oplossingen bieden voor de grootste problemen van je klant.

  3. een merk ontwikkelen waarmee je klanten direct resoneren.

  4. de beste manier vinden om met je publiek in contact te komen

Je groeimindset ontwikkelen

Om een ​​echte Koning in je branche te zijn, moet je van groei een prioriteit maken. Trends, klantbehoeften en klantwensen veranderen altijd en om relevant te blijven, moet je de trends voor blijven.

Als onderdeel van je strategie om relevant te blijven, moet je ook je vaardigheden en mindset blijven ontwikkelen. Dit vereist dat je nooit stopt met leren en nooit stopt met het verleggen van de grenzen van hoe ver je kunt groeien. Wanneer je deze mentaliteit aanneemt, word je inspirerend voor je klanten en publiek en op deze manier blijven zij gemotiveerd en betrokken bij jou en je bedrijf.

Sociale media

Als onderdeel van een effectieve personal branding strategie moet je aanwezig zijn op social media. De belangrijkste zijn LinkedIn, Facebook, Instagram en Youtube. Door aanwezig te zijn op deze sociale profielen, geeft het je publiek een kijkje in wie je bent en wat je beweegt. Belangrijk hierbij is dat je relevante inhoud deelt met je publiek, vragen stelt en aan discussies deelneemt.

Het ontwikkelen van een ‘gevers’ mentaliteit is hierbij heel belangrijk.

Blogfoto

Schrijf een blog

Bloggen is een van de meest effectieve manieren om je naam en ideeën bekend te maken. Het is ook een geweldige manier om je kennis te delen en te laten zien wat klanten kunnen verwachten als ze met je gaan samenwerken.

Controleer je online aanwezigheid

Wat komt er naar boven wanneer je je naam in Google typt? Als er iets verschijnt dat niet overeenkomt met je merkimago of niet ondersteunt wat je probeert te bereiken, is het handig om een paar dingen aan te passen voordat je begint met het promoten van je naam.

Bouw een persoonlijke website

Naast je bedrijfswebsite is het goed om na te denken over je persoonlijke website. Op dit moment bouw ik aan edgarnijdam.nl. Naast mijn www.edgar-n.nl website beschouw ik deze persoonlijke website als een creatieve manier om mijn levensverhaal, levenslessen en boodschap te delen. Het wordt mijn digitale huis waarin mijn kernwaarden huisvesten. Het wordt mijn fundament van waaruit ik mijn boodschap ga verspreiden. Het hebben van een persoonlijke website zal je helpen groeien en je naam als autoriteit vestigen.

Creëer je persoonlijke verhaal

Om een ​​sterk personal brand te worden, moet je herkenbaar zijn. Mensen moeten op de een of andere manier een band met je voelen, bijna alsof ze je kennen. Je persoonlijk verhaal is hierbij onmisbaar. Het delen van je kwetsbaarheid en geloofwaardigheid zal inspirerend zijn voor anderen en hen in staat stellen te resoneren of zich te identificeren met jouw reis. Het is belangrijk op te merken dat je persoonlijke verhaal anders is dan je biografie. Om je persoonlijke verhaal effectief te delen, zal je de diepte in moeten gaan om de emoties van mensen echt te prikkelen.

Vergeet dit niet:

“We hebben allemaal iets te delen en we hebben allemaal een verhaal te vertellen”.

Overweeg om je vrienden en familie te vragen hun feedback te geven over zaken als jouw profielfoto jouw website, jouw pitch van 30 seconden en jouw persoonlijke verhaal.,

Creëer een persoonlijke stijl

Voor je personal brand zal je logo hoogstwaarschijnlijk je hoofdfoto zijn, maar het is ook belangrijk om kleuren te kiezen die jouw stijl en persoonlijkheid weerspiegelen. Maak duidelijke en intelligente keuzes als het gaat om styling en imago. Behalve dat je consistent bent met de kleuren die je kiest, is het ook belangrijk om je eigen unieke toon en communicatiestijl te ontwikkelen. Het zal uiteindelijk je publiek helpen te resoneren en te onthouden wie je bent.

Toekomstige doelen

Een van de laatste stappen om je personal brand te creëren, is echt bepalen waar je naartoe wilt. Je intentie is belangrijk, het grotere plaatje echter gaat je helpen mijlpalen te creëren en te blijven groeien als bedrijfseigenaar en Koning te worden over je eigen leven.

Waar sta je over 6 maanden?
Waar sta je over 12 maanden?
Waar sta je over 2 jaar?

Ik wens je een mooie reis naar een leven waarin je de Koning wordt over je eigen leven en met je personal brand bijdraagt en anderen inspireert.

Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk 🙂 “Maak maatwerk van je leven” en wordt TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.

Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en word de TAILOR over je eigen leven!

Met stijlvolle groet,

Blog foto

Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld.

Vandaag de dag werkt Edgar met CEO’s, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over zijn eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.

Met de BLUES training en het TAILORING model versterkt Edgar ambitieuze vrouwelijke coaches, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.

Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.

“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de mens in het pak! Het gaat om jou!

Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.

Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?

Over de schrijver
Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld.Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven"“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?
Reactie plaatsen